Kallelse till årsmöte 2022

Tid: Måndag den 30 maj klockan 18.00 till 19.00.
Plats: Skytteskolans bamba.
Anmälan: Senast den 23 maj till styrelsen@skytteskolan.se.

Dags för årsmöte!

Äntligen händer det! Nu är det dags för årsmöte för Skytteskolans föräldraförening. Vi ska presentera och utvärdera det som gjorts under det gånga året och så ska vi välja ledamöter till styrelsen för kommande verksamhetsår.

Har du frågor?
Skicka mail till kontakt@skytteskolan.se eller ställ frågor på mötet 30 maj så svarar vi så gott vi kan. Vill du nominera dig själv eller någon annan till styrelsen? Kontakta valberedningen: valberedning@skytteskolan.se. Valberedningen består av Ulrika Paija, Britta Persson och Jens Ekeblad.

Mötet.
Vi öppnar mötet med att kort presentera det arbete som gjorts i föreningen under det senaste året. Därefter följer den formella dagordningen. Efter detta finns tid för diskussion om vad vi tycker att föreningen ska fokusera på under det kommande året. Se nedan för den fullständiga agendan.

Efter mötet, kl 19, välkomnas alla medlemmar till en gemensam picknick på skolgården. Ju fler familjer med med barn i skolan som lär känna varandra, desto tryggare miljö kan vi skapa runt skolan. Det är också ett ypperligt tillfälle att prata med föreningens representanter.

Medlemsskap.
Det är viktigt att så många som möjligt står bakom föreningen, så även de som inte har möjlighet att arbeta aktivt med någon fråga i föreningen är viktiga. Medlemsskap är frivilligt och kostnadsfritt men vi hoppas naturligtvis att alla vårdnadshavare (eller andra personer med nära anknytning till barnen på skolan) väljer att bli medlemmar. Ju fler vi är desto tyngre väger föreningens ord!

Motioner.
Motioner till årsmötet ska lämnas in senast måndag den 16 maj till styrelsen@skytteskolan.se. Det finns många sätt att engagera sig i föreningen, exempelvis genom att driva en arbetsgrupp. I slutet av årsmötet finns även utrymme att ta upp övriga frågor som vi vill driva i föreningen.

Styrdokument.
Vi har inga planerade ändringar av föreningens stadgar. Verksamhetsberättelse och styrelsens förslag till verksamhetsplan läggs upp här senast måndag den 23 maj.

Agenda

Del 1 – Välkomna

Del 2 – Årsmötets formella del

  1. Mötets öppnande.
  2. Fastställande av röstlängd för mötet (vem som har rösträtt).
  3. Val av ordförande och sekreterare för mötet.
  4. Val av protokolljusterare och rösträknare.
  5. Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt.
  6. Fastställande av dagordning.
  7. Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret.
  8. Styrelsens förvaltningsberättelse (balans- och resultaträkning) för det senaste räkenskapsåret.
  9. Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets-/räkenskapsåret.
  10. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser.
  11. Fastställande av medlemsavgifter.
  12. Fastställande av verksamhetsplan samt behandling av budget för det kommande verksamhets-/räkenskapsåret.
  13. Behandling av styrelsens förslag (propositioner) och i rätt tid inkomna förslag från medlemmarna (motioner).
  14. Val av
    1. Föreningens ordförande för en tid av 1 år.
    2. Övriga ledamöter i styrelsen för en tid av 1 år.
    3. Suppleanter i styrelsen med för dem fastställd turordning för en tid av 1 år.
    4. Eventuell revisor och revisorssuppleant för en tid av 1 år. I detta val får inte styrelsens ledamöter delta.
    5. Ledamöter i valberedningen för en tid av 1 år, av vilka en skall utses till sammankallande.
  15. Eventuellt övriga frågor som anmälts under punkten “Fastställande av dagordning”. Beslut i fråga av större ekonomisk eller annan avgörande betydelse för Föreningen eller medlemmarna får inte fattas om den inte varit med i kallelsen till mötet.
  16. Mötets avslutande.

Del 3 – Eftersnack och picknick

Anmälan av intresse för deltagande i arbetsgrupp.

...och picknick!